Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Δεν βυθίζω φριχτά μπλογκ ψύξης!

Kαι εμείς συμμετέχουμε στο διαγωνισμό αλλάζοντας το γκλομπ με.... μπλογκ!

Tι είναι τα παντογράμματα; Μέσα από ένα από τα καλύτερα ελληνικά μπλογκς, το sarantakos.wordpress.com θα μάθουμε λεπτομερώς, και έχουμε και την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε ένα διαγωνισμό να σπάσουμε ρεκόρ:


"Παντόγραμμα είναι μια πρόταση στην οποία εμφανίζονται όλα τα γράμματα ενός αλφαβήτου, τουλάχιστον από μία φορά το καθένα, για παράδειγμα η αγγλική πρόταση The quick brown fox jumps over the lazy dog, που ίσως θα την έχετε συναντήσει, αφού χρησιμοποιείται συχνά στις σελίδες που επιδεικνύουν καινούργιες γραμματοσειρές.

Στα ελληνικά, ένα παντόγραμμα που το βρίσκει κανείς και στη Βικιπαίδεια, είναι το Ξεσκεπάζω την ψυχοφθόρο βδελυγμία, που έχει 30 γράμματα, πολύ κοντά στα 24 που είναι το απόλυτο μίνιμουμ του ελληνικού αλφαβήτου (θα προσπεράσουμε την έλλειψη του τελικού ς, θα ζητήσουμε τα 24 κεφαλαία γράμματα).

Τη φράση αυτή την έπλασε ο Αλέξανδρος Διαμαντίδης, που δεν τον έχω γνωρίσει στην πραγματική ζωή, αλλά συνυπήρχαμε για κάμποσα χρόνια σε ιντερνετικές λίστες, και κυρίως στη λίστα ΕΤΥΜΟΝ, που είχε γλωσσικά ενδιαφέροντα αν και λίγα μέλη. Στα κιτάπια μου βρίσκω ότι ο Διαμαντίδης έπλασε το εξαίρετο αυτό παντόγραμμα τον Μάιο του 2002. Είχα κι εγώ δοκιμάσει τότε, αλλά είχα φτάσει στα 32, και οι φράσεις μου δεν ήταν τόσο καλές όσο η παραπάνω. Δεν έχω κρατήσει όμως τα αποτυχημένα μου παντογράμματα. Από την άλλη, περηφανεύομαι ότι την ονομασία “παντόγραμμα”, που βλέπω ότι τώρα έχει υιοθετηθεί γενικότερα, την είχα προτείνει εγώ (δεν θέλει και πολλή φιλοσοφία, βέβαια)." Ολόκληρο το άρθρο: sarantakos.wordpress.com

Δημοφιλεις αναρτήσεις